lørdag den 5. februar 2011

Suttekrisen afværget - Endelig!


Jeg har tidligere annonceret om vores suttekrise (her og her), og spurgt om hjælp hos jer blogkvinder, jeg var i syv sind. Det stædige pigebarn ville kun have én eneste sut, og ville ikke høre tale om en ny. Normalt er det mig der bestemmer og jeg er ikke bleg for at sige nej og tage en laaaaaang kamp med hende, men, den kamp om sutten var bare ikke fair, jeg kunne fornemme hvor ulykkelig hun blev og det er ikke det man ønsker når pigebarnet skal starte i vuggestue, så hun fik lov at sutte på den gamle hærdede gummilas lidt endnu imens mor her måtte tænke anderledes.

Dét må man sige blev gjort, jeg fik nemlig suttet to nye sutter til af to skønne tvillingedrenge, alternativt, men som hysterisk hønemor så forsøger man alt, ALT!
Drengene suttede og suttede i en uges tid, og vupti var der en ny allerede "til-suttet" sut til Mynthe. Jeg byttede over om natten imens hun sov og hun bemærkede intet, dagen efter var den ikke helt god, men efter en uges kamp kunne hun accepterer den nye til-suttede sut.
Forrig fredag forsøgte en veninde så med en helt ny sut til Mynthe, og fandme om det ikke virkede!
Så nu er suttekrisen endelig overstået, Mynthe har nu 4 nye sutter klar til "sutning" og hun accepteter alle hver og én.

Mit moder hjerte er lettet.
En lang vej og besværlig vej for at få ungen til at bruge en ny sut, MEN, det har været det hele værd!
- Og fremover vil Mynthe ALTID have mere end én sut i brug af gangen, jeg har lært min lektie...

Nu har vi fået anskaffet os en ven, en sutte ven, der kan holde på alle de nye sutter når de ikke er i brug

Image and video hosting by TinyPic

7 kommentarer:

  1. Godt gået Mynthe og mor!

    SvarSlet
  2. Puha det tog sin tid hva? Dejligt at krisen nu er ovre.

    SvarSlet
  3. SÅDAN! Fedt at det endelig lykkedes...!

    Knus Malene :-)

    SvarSlet
  4. Det er jeg glad for at høre.
    Sikke en sød og smart sutteven.

    Jeg har luret lidt på sutter. Ved du, om dem de har i Matas (også ren naturgummi) er lige så gode, som dem de har ved natursutten?

    Vh Louise

    SvarSlet
  5. Det tog laaang tid ja, men endelig er det lykkedes!

    Louise, jeg mener at de er lavet af det samme materiale. Forskellen er vidst bare formen, dem fra Matas er skåret så formen går under næsen hvor Natursutten går over næsen.
    Jeg valgte Natursutten i sin tid fordi de på barselsgangen sagde at det var en af de eneste sutter alle børn ville tage - fordi det at den går op over næsen giver en form for tryghed, fordi det minder om at ligge ved brystet og blive ammet hvor næsen støder på brystet.
    Håber det gav mening? :)

    SvarSlet
  6. Det gjorde det helt sikkert - TAK :)

    SvarSlet
  7. Selv tak - du spørger bare igen hvis du har noget på hjertet;)

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D