torsdag den 30. december 2010

Har brug for hjælp.. Suttekrise!

Jeg er i syv sind - Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre..
Det startede forleden da Mynthes sut var væk ved sengetid! Shiiiiiiit.. Forsøgte med en af de gamle ekstra sutter, men nej den ville hun ikke have - heldigvis havde jeg en ny sut liggende i skabet som vi så kogte til hende, men.. Det lille pigebarn spyttede den ud og græd nu ellers bare endnu mere, nøj hvor var hun ked. 
Vi fandt heldigvis sutten efter lang tids søgen - og Mynthe kunne komme i seng.
Så skulle man tro at alt var godt, MEN.. Dén sut står til at skulle kasseres, den er nemlig godt slidt! Jeg har forsøgt et utal af gange, men hun vil bare IKKE tage imod en ny sut.. (alle er natursutter, købt samme sted)
Hvad filan skal jeg gøre?????
- Jeg er så desperat at jeg endda har forsøgt mig med en anden slags sut i samme form, bare for at få den skiftet, men uden held. Og ja, jeg er standhaftig - men hun vil ikke godkende dem - heller ikke efter LANG tids gråd! 

Håber virkelig at nogen ligger inde med et godt råd? 

Image and video hosting by TinyPic

7 kommentarer:

  1. Har desværre ikke erfaring med det, men det lyder ikke rart. Kan godt forstå hvis du føler dig desperat efterhånden..
    Men jeg har godt tidligere hørt om, børn der ikke vil tage en ny sut - den ligesom ikke er "suttet til". Men måske du kan give hende den, og hun vil tage den?, i løbet af dagen når hun er glad. Så kan hun måske gå lidt rundt med den, så den ligesom bliver "suttet til" og accepteres?
    Pøj pøj med det!

    Og rigtig godt nytår til Jer!

    SvarSlet
  2. Hej vi var samme sted med vores den ældste, hendes sutter skulle "suttes" til. Vi gjorde som Louise foreslår, vi gav hende lov til at gumle lidt i dem mens hun var glad og egentlig ikke havde brug for sut. Efterhånden lærte vi at have en del i forskellige aldre i omløb så alle ikke skulle kasseres på en gang :) Men jeg kan virkelig huske problemet da det gik op for os at hun kun ville have alle de gamle som allerede var for "gamle"

    SvarSlet
  3. Desværre nok for sent med dette råd;o)
    - men vi har altid sørget for at have "gang i" mindst to sutter - netop for at den ene så kunne udskiftes efterhånden som de blev slidte.

    Er det emget trængt med ny sut - så ville jeg ganske enkelt smide sutten ud, og så trøste den tid det står på til en ny sut er accepteret.

    SvarSlet
  4. Mit råd kommer nok også "lidt for sent".
    Men tror også at det gælder om at have gang i flere sutter, med forskellig alder. Vi har gang i RIGTIG mange sutter, så vores knægt opdager aldrig at de bliver skiftet.

    Heldigvis er han ikke super afhængig af en sut, da jeg tidligere hele tiden skiftede til et nyt mærke, hver gang han blev bare lidt glad for sutten.

    SvarSlet
  5. Åh ja lidt sent, men så ved jeg da det nu!
    Hun har leget med sutten i løbet af de sidste dage men uden held..

    Nu er det blevet så slemt at hun heller ikke engang vil tage den gamle længere! Aner virkelig ikke råd mere.. ÆV hvor er det dumt!!!

    SvarSlet
  6. Hej du!
    Dejlig blog du har her, jeg har snust din blog igenilet af dine gode indlæg - mit øje fangede dine fortællinger om sutten og dagplejen, og jeg føler med dig i begge tilfælde og ved hvad du tænker i forbindelse med dagplejestart :O)
    Om mig: Kreativ, maler/sælger kulørte glade malerier på troldestreger.dk - småskør quinde, gift på 7 år med manden i mit liv, elsker min have der giver jord under neglene, har en håndfuld blandede husdyr - udendørs udelukkende da mit hjem skal være allergivenligt ;) - og så er jeg en 32 årig mor til tre rappe ællinger, et skolebarn, et børnehavebarn, og yngstebarnet som jeg stadig er på barsel med indtil dagligdagen starter igen...
    ps: - fik jeg nævnt jeg er dagplejer ;)?

    Hej fra Rikke.
    kik endelig forbi min blog rikketankestrejf.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Åhhh i stakler, håber i finder en løsning. Tror ikke jeg kan hjælpe, men har et par sutter fra Hevea liggende som er billigt til salg, også natursutter, da barnebarnet ikke vil have dem mere. Så skulle det have interesse så smid en besked i min blog og vi finder ud af noget.

    Men ellers er det en god ide at have et par sutter igang så overgangen til ny ikke bliver så hård.

    Knus fra Lene

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D