mandag den 21. februar 2011

Hæklet legemad + tanker omkring priser af egne produkter






Må vidst hellere starte med at sige at det ikke er mig selv der har hæklet, for det første rækker mine evner slet slet ikke så langt inde for hækling og for det andet kan mine håndled slet ikke følge med desværre.

Jeg købte for nogle uger siden legemaden her på trendsales, til favorable pris af 10kr/stk. det er da vildt ikke? (og fire jordbær for en ti'er) Faktisk skrev jeg tilbage til sælgeren at jeg syntes, hendes produkter var så flotte at hun sagtens kunne sætte prisen op. Jeg tænker, det er da ikke meget hun tjener på det - hvis hun overhoved tjener på det når man også regner arbejdstiden ud.

Faktisk er det der med at pris sætte sine egne produkter noget af det sværeste!
Hvis du læser med hos Julia har hun netop spurgt blogland til råds omkring hendes smukke ringe og deres pris, som jeg i øvrigt synes er helt fair.
Man gør sig mange tanker, "Vil nogen overhoved betale det", "Er det virkelig dét værd" m.fl., samtidig vil man jo gerne tjene lidt på sine ting efter at alle udgifter er betalt, men man er også bange for at sætte sine ting så dyrt at andre synes det er at blive taget i røven. Det er en værre jungle at finde rundt i, og der er nok ikke meget andet at gøre end at tænke lidt i tid og materialer og så ellers følge sin mavefornemmelse og tænke over hvad man selv ville være villig til at betale hvis man selv var køberen.

Tilbage til emnet, så er jeg blevet noget skønt og super flot hæklet legemad rigere for en yderst fair, men måske også yderst undervurderet pris.

Hvilke tanker gør du dig når du skal pris sætte dine egne produkter? 

Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Det er så frygteligt svært. Og jeg svinger altid imellem at syntes jeg sætter det alt for lavt og det andet øjeblik at jeg sætter det alt for højt. Jeg solge til julemarked, tre stykker hæklet mad for 100 kr. Min søster spurgte hvorfor jeg ikke bare regnede en timepris ud pr stk..... fordi et bundt med tre så ville komme til at koste 1000 kr.. lige i overkanten ik ? :-)

    SvarSlet
  2. Åh, det er så svært det der. Man kan ofte, som Line er inde på, ikke udregne en timepris, fordi det så vil blive helt urimelig dyrt. Jeg forsøger altid at sætte en pris som jeg selv ville give, og hvor jeg ikke føler jeg selv, eller kunden, bliver snydt. Men så kommer tvivlen alligevel nogle gange, når man så får kommentarer som "uh, det var dyrt". Jeg håber bare, at alle der deltager på markedet tager ordentligt betalt for sine ting, så vi ikke også skal konkurrere på priserne.

    Og så syntes jeg forøvrigt 10 kr. for det lækre mad der, er fuldstændig urimeligt billigt. Hvordan kan det overhovedet hænge sammen?

    SvarSlet
  3. Ja, det er svært. Jeg prøver at sammenligne mine priser med det andre forlanger for lignende ting. Og noglegange sætter jeg prisen lidt ned i forhold til. For "man" er vel altid bange for at det ikke er det samme værd, selv om "man" kan se at det ER det.

    SvarSlet
  4. Jeg tror også det hænger meget sammen med ens mave fornemmelse..svært at gå efter time pris ved hjemmelavet ting synes jeg.
    jeg sælger selv rugbrød med pålæg på for 20, stk og 3 for 50,- det synes jeg er en fair pris :O)

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D