tirsdag den 8. juni 2010

Hjemmegjort babyegnet fotoalbum


Desværre nåede Mynthe at blive lidt for glad for det, inden jeg fik taget billeder - derfor er albummet allerede lidt krøllet! Men nøj hvor hun elsker det allerede, jeg ved ikke helt om hun forstår det - men hun smiler når jeg siger "far" og peger på Farmand så mon ikke?

Jeg har syet plastik udenpå billederne, så de kan tåle savl og andet snask baby'er nu engang kan producere! Dette var egentlig bare en prøve for lige at få det afprøvet, har haft idéen længe - men det lykkedes i første hug, og er ret tilfreds, så nu er det jo bare med at gå igang med det helt store album. Da Mynthe blev døbt fik vi taget portrætbilleder af alle gæsterne med den hensigt at lave en familiebog til Mynthe! (Jeg har bare ikke fået det gjort endnu.......!)


17 kommentarer:

  1. Ej... RIGTIG god idé! Hvor er det bare sødt :-) Heldige Mynthe-pige..
    Kram B

    SvarSlet
  2. Super god idé :)

    Sjovt at I fik taget billeder af gæsterne, jeg har lige haft samme tanke, her indfor Otto's kommende navngivning.

    SvarSlet
  3. Hvor er det skønt! Kan godt forstå hun måtte ha neglene i det med det samme ;-) Kh lisbeth

    SvarSlet
  4. VILDT GOD IDE!!! Tak for skøn inspiration :-)

    SvarSlet
  5. Super god idé!!
    Og hvor er den bare fin - kan godt forstå hvis hun er helt pjattet med den :-)

    Kh Louise

    SvarSlet
  6. Total god idé! Ih det vil jeg altså også lave..
    Hvad for noget plastik har du brugt over billederne? Mon man bare kan bruge plastiklommer, man klipper til?

    SvarSlet
  7. Det var da en super god ide..!! ihh hvor er det bare flot..

    Kh Janni

    SvarSlet
  8. Tusinde tak - I må også igang med et derhjemme, er sikker på det kan laves på mange forskellige måder:)

    Jeg har bare brugt helt almindelige klare plastiklommer, lagt billederne ind i, syet rundt i kanten først så klippet til og derefter syet på stoffet. Regner med at sy kantebånd rundt i kanten på den næste, jeg havde bare ikke liget noget liggende der passede desværre!
    Indeni siderne har jeg istedet for pladevat lagt det der bobbelplast ind, det knitre nemlig så skønt;)

    SvarSlet
  9. Ej hvor er den fin, sikke en go' idé :) Ja, jeg mangler også stadig at blive færdig med Mingus´ dåbsalbum og snart skal Selma døbes, det kunne godt være man snart skulle komme igang ;)

    SvarSlet
  10. Rigtig god idé!!
    Du er sørme super kreativ!

    SvarSlet
  11. Så fint. Måste ha tagit tid att göra. Så kul när man springer på idéer i bloggar som man inte sett förr. Gillar albumet jättemycket.

    SvarSlet
  12. Fantastisk ide, og fantastisk resultat ;-)

    SvarSlet
  13. Super endnu en fast læser.. Er jo ny herinde og jubler hver gang der er en som har lyst til at tilmelde sig min side.. DEJLIGT.
    Jeg elsker 10 mdr piger med et dejligt jordbærmærke, har selv en af slagsen.. Trine bliver 10 mdr i morgen og har et fint jordbær mærke i venstre tinding... Du må altså lige gi en lille sy guide til din fede ide med albummet...

    SvarSlet
  14. gud hvor er det fint ! Jeg må i sving... kunne godt bruge en guide til hvordan du samler siderne...

    SvarSlet
  15. ih...har længe selv tænkt på at lave en ligende fotobog.
    Den er da bare blevet super flot! Kan godt forstå at mynthe er glad for den. :-) - nu må jeg da også til at komme igang.

    SvarSlet
  16. Hvor fint

    For nogen år siden lavede jeg et lignende til min nevø- jeg udskrev dog billederne på min computer, på de der ark så man kan stryge det på stof = det kan gå i vaskemaskinen :)

    SvarSlet
  17. Ejjj en god ide! Det skal Frida helt sikkert også have! Har du selv hæklet de små blomster?

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D