tirsdag den 22. juni 2010

Sødt for første gang..

Herhjemme har jeg holdt hårdt på at Mynthe ingen søde sager skulle have før det blev en "nødvendighed", ikke at jeg er hysterisk - men hvorfor proppe små uskyldige børn med sukker og andre søde sager? Så hun har faktisk aldrig smagt noget der kunne minde om søde sager..

MEN.. Nu er vi jo startet i dagpleje og det kan jo ske at der kommer lidt søde sager på bordet, selvom vi har frabedt os fredagens pålægschokolademad indtil Mynthe selv ved hvad hun bliver snydt for - for så skal hun selvfølgelig have den lige som de andre børn.
Så idag var dagen hvor min lille pige skulle smage sødt for første gang - valget faldt på en lille økologisk vanilje is og nøøøj hvor hun nød den!



3 kommentarer:

  1. Så må jeg vist hellere få købt et par økologiske ispinde og lægge i fryseren :0) Hold da op hvor hun nyder det ..

    SvarSlet
  2. Jeg er af fuldstændig samme holding som dig mht børn og sukker. Og vi står overfor samme situation når Frida skal i vuggestue om 2 måneder.
    Det ser ud til at Mynthe hygger sig gevaldigt med isen, jeg har også besluttet at første gang Frida skal prøve det, så vil jeg selv give hende det og være der til at se det:)

    Jeg syns ikke det er nemt at holde stilen med nul sukker, jeg er ofte fristet af at lade hende smage når jeg selv spiser fx is. MEN, det er jo i virkeligheden MIT behov og ikke Fridas, og det forsøger jeg at huske mig selv på. Du kan sikkert genkende det?

    Kh Rikke

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D