fredag den 26. april 2013

Robotter til uddeling i børnehaven // DIY






Mynthe havde jo som sagt, sidste dag i børnehaven i går inden hun skal starte i en ny børnehave på onsdag som ligger meget tættere på hvor vi bor. Og så er det jo selvsagt at man skal dele ud til de andre børn, og jeg er altså ikke en af de der mødre der giver slik, is og flødeboller med til uddeling, den slags er også til sjældenhederne herhjemme så hvorfor dele det ud, næh nej, så skal der tænkes kreativt for at ungerne synes det er spændende med juice og rosiner - men helt hellig er jeg nu ikke, lidt karameller var der også med. Men i stedet for en hel slikpose til hvert barn, er det her fordelt fint og lækkert :-)

Måske I husker sommerfuglene jeg lavede til Mynthes fødselsdag? Eller sneglene året forinden?
Jeg synes det er lidt hyggeligt at gøre lidt ekstra ud af tingene, jeg hygger med mig det, og Mynthe elsker at kunne dele noget lidt anderledes og specielt ud til de andre, og fortæller stolt at hun selv har været med til at lave det.

Robotten her er nem at lave og kan sikkert laves i mange variationer, dette var bare lidt det nemmeste i sidste øjeblik. To maoam karameller som fødder, to piberensere samlet og sat på til arme, en rosinpakke til hoved med øjne og en dumlekaramel på hoved som ører og hat. Et klistermæke hjerte på maven og så er de klar til børnehaven.

De vagte stor glæde os både voksne og børn og Mynthe fortalte stolt om hendes dejlige sidste dag, se dét varmer en mors hjerte, og er hele 'besværet' værd.


Image and video hosting by TinyPic

8 kommentarer:

  1. Ja du er altså min evige kilde til fantastiske fødselsdagsideer! Jeg brugte vandmelonbilerne og sneglenel og ja... Jeg kommer også helt sikkert til at bruge denne her skønne ide.

    Smil til dig
    Mia

    SvarSlet
  2. Super god ide, de er bare så fine.
    Jeg blogger selv om børnefester, og det er altid dejligt med gode alternativer til slikposer, der samtidig er en fryd for øjet.
    Anne-kathrine
    HomeMaidDenmark

    SvarSlet
  3. Vilken toppenidé! Den måste jag komma ihåg!

    SvarSlet
  4. Sikke en god ide. Den må jeg huske. :)

    SvarSlet
  5. Fantastiske ideer du har.. De må blive kopieret;-)
    Tak for en skøn og inspirerende blog

    SvarSlet
  6. Nu har jag gjort en egen! Jag ska ge bort den till en liten kompis som fyller 6 år imorgon, men sedan kommer den på bild på min blogg. Länkar självklart till dig när jag bloggar om den!

    SvarSlet
  7. Fantastisk ide ☀️ den er taget til inspiration til den kommende afslutning i børnehaven.
    Jeg har et dog et spørgsmål, hvad sætter du det sammen med, altså hvilken lim?

    SvarSlet
  8. Jeg lige tænkte på den aktuelle corona tider, og den er en helt fantastisk og meget aktuel ide nu til fødselsdagen hvor man faktisk har det ret svært til at finde ud af hvad kan deles nemt.

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D