lørdag den 10. marts 2012

Det perfekte sted




.. for mig i hvert fald! Eller.. nok nærmere, det var! Nu har jeg fundet mig et nyt perfekt sted. I ved, sådan et sted man kommer for at tænke over tingene, sit liv og meget mere. Hvor alle ens bekymringer, tanker og frygter forsvinder. Det her, har altid været mit sted, indtil jeg flyttede hjemmefra vel og mærket. Jeg voksede op i et sommerhuskvarter hvor jeg havde vandet lige ved siden af, så her har jeg brugt rigtig mange timer af mit liv - som i rigtig mange.

I søndags tog jeg kæresten min under armen og ud på en køretur, for at vise ham mit barndomshjem og mit perfekte sted. Vi parkerede bilen og gik en lang tur, rundt på de små stier jeg har gået så mange gange før. Det lignede fuldstændig sig selv, tiltrods for at det snart er små 10 år siden jeg flyttede derfra. Jeg kommer der engang imellem, bare fordi. Det er altså bare mit sted!
Det var skønt at være tilbage, følte en hel enorm frihed og lettelse, jeg kunne have siddet der i hundrede år bare og filosoferet og nyt stilheden, freden og roen.

Det er jo egentlig lidt dumt, et totalt øde sted, et sommerhus, mørke stier og en masse forladte huse - egentlig ret ensomt når man tænker over det. Men dér lige midt i det hele boede jeg de første 15 år af mit liv, måske mit tilflugtsted var vandet. Det er det stadig, bare et andet vand.
Det var super skønt at være tilbage, og super skønt at vise det frem og dele det med en man elsker.

Image and video hosting by TinyPic

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D