torsdag den 5. december 2013

Når drillenissen er på spil // gode idéer


Forleden faldt jeg over en laaaang liste på nettet omkring gode idéer til drillerier fra drillenissen - jeg tænker at der nok er flere mødre end mig der klør sig lidt i håret pga manglende idéer? Så derfor deler jeg lige lidt af mine favorit drillerier her med jer.

  • Sæt elastikker på stolebenene under bordet så de ikke kan trækkes ud
  • Byt om på dynerne (voksne får børns og omvendt)
  • Pynt bilen indvendigt med julepynt
  • Farv mælken med frugtfarve
  • Neglelak på tæer og fingre mens man sover
  • Byt rundt på børnene mens de sover
  • Put rosiner i morgenmads produkterne
  • Pak spisebordsstolene ind i plasticposer eller gavepapir
  • Hæld grødris i skoene eller vanterne
  • Skriv "God jul" eller lign. på bordet med havregryn eller pebernødder
  • Byt rundt, så der er mælk i saftevandsflasken og saft i mælkekartonen
  • Hæld kanel eller salt i fars kaffe
  • Læg brunkager eller pebernødder på en bage plade og sæt den ind i ovnen og tænd lyset i ovnen. Drys lidt mel ud på bordet og læg kagerullen deri, så tror ungerne tror nisserne har bagt om natten.
  • Klip "håret" af tandbørsten ( husk at have en ny på lager)
  • Bind snørebåndene sammen
  • Tegn julehjerter på spejlet med læbestift
  • Sæt vækkeuret til at ringe midt i aftensmaden
  • Pak madderne i madpakken ind som små fine gaver
  • Giv en bamse det tøj på, som barnet skal have på.
  • Røde kartofler eller pasta... (held farve ned i vandet imens det koger).
  • Tegn skæg og briller på alle familiebilleder i stuen 
  • Lav en slags edderkop spind af wc papir, tape eller lign i dørkarmen ind til børnenes værelse. Så de skal igennem det når de vågner.
  • Bind alle strømpebukser sammen og hæng det som guirlander på værelset
  • Mal små fodspor på børnenes ben imens de sover, så det ligner at nissen har gået på dem om natten
  • Popcorn eller pebernødder i vinterstøvlerne
  • pakke postkassen eller hovedøren ind i jule gavepapir 

Skriv endelig en kommentar herunder, hvis du ligger inde med andre gode idéer :-)


Image and video hosting by TinyPic

12 kommentarer:

  1. Fantastisk - Har været vildt presset over, at vi snart får Nisse Pok med hjem fra børnehaven. Tak for mange gode ideer :-) KH. Jannie

    SvarSlet
  2. Det er så hyggeligt med den nisse. Nu har vi haft nisse i 10 år og børnene vil bare ikke undvære ham selvom de efterhånden er store. Vores genvordigheder med nissen kan findes i ret overskuelig form lige her: http://badut.typepad.com/badut/drillenisse-tricks.html. Jeg kan se at mange på din liste er med på vores også men der er da også en del ideer som måske kan bruges?

    SvarSlet
  3. Fede idéer, jeg låner lige en enkelt eller to... Tak for det!
    Kh Stine

    SvarSlet
  4. Bamserne herhjemme og nissen fra børnehaven holder fest i nat.. Forleden havde nissen spist rosiner og drukket mælk, men havde ikke spist op eller ryddet op :)

    SvarSlet
  5. I morges havde vores hældt nødder ud på hele gulvet,
    I går var der stablet bøttter op til skabet med Nutellaen og en ske med Nutella lå ved siden af
    Tidligere var det:
    Sparebøssen var tømt og der blev talt penge
    Juletræet kommer frem en dag for tidligt og bliver pyntet med underbukser (stort hit)
    Sover i hjemmeskoene
    Ligger på maven og læser en bog
    Og i aften ......hmnnnn.......tror jeg de laver en screensaver med et foto af dem på :-)

    SvarSlet
  6. Super søde gode ideer, jeg nupper et par stykker af dem.

    Herhjemme vågnede vi alle med røde næser (malet med tus), på spejlet var der tegnet Rudolf med læbestift og nogle af bamserne havde fået rødt klistermærke på næsen. Uden for var der tegnet et Rudolf hoved med kridt - en succes ;o)

    Natten til 1. dec. når pigerne sover, skifter jeg deres sengetøj ud med julesengetøj, en tradition jeg startede sidste år. Pigerne er vildt forbavsede, de vågner oftets ret tidligt 1. dec. bare af spænding og så er sengetøjet skiftet og vi sover, så er det nisserne.

    Stil alle sko og støvler to og to i en lang række gennem huset ;o)

    Sæt køkkenstolene op på bordet eller sæt dem et helt andet sted hen ;o)

    SvarSlet
  7. Hahah - jeg er villig til straks at få børn før tid, bare for at få lov at lege nisse - hvor er det dog hyggeligt og sjovt.

    - Anne

    SvarSlet
  8. TUUUSIND TAK for de gode drillenisse ideer :)
    Rigtig mange af dem kan jeg bruge på min kærester.
    Jaaah, drillenisseri er ikke kun for folk med børn :D

    SvarSlet
  9. Super liste. Det er så fedt, at få noget ny inspiration. Jeg har også lavet en liste med ideer. Jeg håber det er ok, at jeg har linket til din liste fra min side: http://brombleberries.blogspot.dk/p/drillenisse.html

    SvarSlet
  10. Hahaha, jeg griner over de sjove idéer! Jeg kan lige se pigerne vågne op i den forkerte seng. :D

    SvarSlet
  11. Jeg svarer lige jer alle samtidig!

    SKØNT i deler og selvfølgelig må i viderebruge disse.
    Det er nemlig så hyggeligt at gøre lidt ekstra ud af nisse drillerierne i december måned, til stor glæde for både børn og voksne :-)

    SvarSlet
  12. Jeg arbejder i en børnehave og der havde nissen gjort følgende:
    -Hældt tuscher og papir ud over bordet og havde tegnet nogle enkelte tegninger
    - spist havregryn (uden at spise op) og den havde tørret sig om munden med servietter som den havde krøllet sammen og lagt på bordet.
    - den havde også hældt ris på gulvet
    -og så havde den også stillet alle børnenes sutsko på bordet og stolene i køkkenet
    :)

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D