søndag den 1. december 2013

Kreativ Julekalender for børn

Sidste år lavede Mynthe og jeg som mange af jer måske husker, en kreativ julekalender - Et kreativt indslag hver dag i december som I derhjemme selv kunne lave med jeres børn. Dét gør vi selvfølgelig igen i år! Dog har jeg i år ikke været helt så forberedt og "oplagt", idet sygdom og ingen energi ikke helt går i spænd med at være kreativ og idé opfindsom, så nogle af de ting vi vil lave vil muligvis være inspireret andet sted fra, men så "fortolket" på vores egen måde så det alligevel bliver unikt for os - men det skal ikke stoppe os!

Kalenderen er ikke til for at give stress og præstations angst, tvært imod, er den til for at give nogle hyggelige og ikke mindst kreative stunder sammen for Mynthe og jeg i en ellers lidt for stresset tid. December skal jo være den hjertevarme måned hvor der rigtig er tid til familien.
Vores kreative kalender kom vidt omkring sidste år, og jeg blev kontaktet af mange forskellige folk og firmaer, dét er slet slet ikke min mening med dette, meningen er blot at skabe hyggestunder med mit skønne barn, og ligeledes opfordre og inspirere andre til det samme med deres børn. Alt det andet er blot en kæmpe bonus for lille mig der hurtigt får røde kinder og føler mig enormt beæret.

Jeg håber at I ligeledes i år, vil følge med og måske endda blive inspireret til at lave nogle af tingene derhjemme med jeres unger, hvis i gør, så send mig endelig link til et blogindlæg eller billeder - jeg er så nysgerrig, ingen laver jo tingene ens og hvad er mere skønt end ens børns kreationer?
Jeg forsøger så vidt muligt at lave ting som de fleste kan være med til, både rent fysisk (dog med lidt hjælp fra mor eller far) men også økonomisk, er du krea-dimse-dut samler ligesom jeg selv, har du måske endda mange af tingene liggende i gemmerne allerede.

Husk på, det gør ikke noget at det ikke er perfekt og ikke har kostet millioner - det er samværet med dine børn, og dét faktum at de rent faktisk sammen med jer får lavet noget personligt julepynt.

Jeg glæder mig, og jeg ved at Mynthe også gør!
Rigtig glædelig december


Image and video hosting by TinyPic

2 kommentarer:

  1. Hvordan kunne jeg ikke opdage at I havde sådan en fik kalender sidste år? Jeg sidder altså ofte for meget på min egen lille blogø og det selvom jeg elsker bloggere der skriver om børn og kreativitet.

    Det med alle henvendelserne har jeg løst ved at have en meget ekstrem reklamepolitik. Inden jeg fik den kunne jeg bruge timevis hver uge på at svare på henvendelser, men nu kan jeg bare skrive at jeg ikke reklamere. Det er meget nemmere.

    Jeg må selvfølgelig følge med her fremover. Fatter ikke hvorfor jeg ikke allerede gør det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det ved jeg da sørme ikke? :-)
      I år er det lidt sjovere nu Mynthe er blevet større og kan være meget mere med, og ikke mindst lave lidt 'pænere' ting ;-)

      Jeg overvejer også at ruske lidt op i min reklamepolitik!
      Ja gør endelig det - tak :-)

      Slet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D