torsdag den 21. november 2013

Lækre lynhurtige morgenboller .. Nu med opskrift!


Jeg har efterhånden lavet disse boller hundrede gange, jeg er grundet min sygdom nødt til at 'smede imens hjernet' er varmt, så det der med en bolledej der skal hæve over længere tid, ja det duer altså ikke herhjemme - derfor er disse boller geniale. 25 min fra du starter til du sætter tænderne i dem. Dét er i orden!
Oprindeligt lånte jeg opskriften af en anden sød blogger, men jeg har ændret den hver gang og nu er jeg nået frem til min egen favorit. Det er ikke verdens bedste boller, men de er super lækre og lette til morgenboller og ikke mindst hurtige! (Mynthe siger dog at det er verdens bedste - hun elsker at de ikke er så grove, tihii) 

Opskrift
3½ dl. mælk
1 pk. gær
lidt salt
lidt sukker
50g. margarine
150g. havregryn
400g. mel
Kerner mm. kan også blandes i dejen

Bland det hele, form derefter til ca 10 boller og op på en bradepande, pensl som du ønsker og bag dem i 18-20min. i en kold ovn sat til 200 grader.


Image and video hosting by TinyPic


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D