mandag den 21. oktober 2013

Hvis du nu fik stukket 10.000kr i hånden, som du skulle give til et godt formål – hvilket ville du så vælge?

Ja tænk lige over det - Hvis du nu fik stukket 10.000kr i hånden, som du skulle give til et godt formål – hvilket ville du så vælge?

Jeg har fået 10.000kr af CBB mobil og deres kunder, som jeg kan give til et godt formål, prøv lige og spørg om hjernen min kom på overarbejde?

Selvfølgelig fik jeg ikke bare stukket 10.000kr i hånden til et hvilket som helst formål, der var nogle forskellige at vælge imellem. Oplagt ville jo være Kræftens Bekæmpelse, men så begyndte jeg at læse lidt nærmere om de andre muligheder. Hospitals klovnene fascinerer mig også meget – men men men, så var det mine øjne faldt på ’Børns Voksenvenner’. Indrømmet jeg kendte ikke ret meget til projektet – men det gør jeg nu, og sikke et godt stykke arbejde der bliver gjort, hvis du altså spørger mig! Derfor er valget også faldet på dem, de skal da helt klart have en hjælpende hånd, i form af 10.000kr. De store og mere kendte organisationer er der et langt større fokus på, men vi skal jo også huske de lidt mindre kendte - de har også brug for donationer og mediernes hjælp. 

Det er ikke kun børn fra særlige kår der kan få en voksen, det er alle med et behov for en ekstra kontakt. Måske er du som forældre alene med dit barn, og nogen gange er overskuddet måske ikke helt i top, måske mangler dit barn en mandelig eller kvindelig rolle i sit liv eller også har du måske et barn hvis trivsel og adfærd kunne have rigtig godt af at have sin helt egen fortrolige voksenven. Alt foregår på barnets primisser og det er selvfølgelig alles interesse, at barnet skal få mest muligt ud af tiden sammen med sin voksenven. Men det er ikke kun børnene der får noget ud af besøgene, de frivillige voksenvenner får også mange nye input og glæder i livet, mange af voksenvennerne har ikke selv fået børn, eller i så fald er de måske blevet voksne. Fælles for alle voksenvennerne er, at de gør en kæmpe frivillig indsats hos de børn der har behovet, de er med til at give børnene en god og tryg opvækst i form af hyggelige besøg, gåture, biografture, mange timer med spil og snak og meget meget andet.

Formålet er at disse børn skal have muligheden for, sammen med en voksen, at kunne føle sig tryg og måske snakke om ting man ikke altid vil fortælle mor og far. Få gode oplevelser der styrker barnets adfærd og selvtillid, alt i alt klæde barnet på til livet.

Mit indtryk er at der desværre er alt for lidt fokus på Børns Voksenvenner, jeg mener bare – jeg selv vidste ikke synderligt om det, og dem jeg har snakket med gjorde desværre heller ikke. Selvfølgelig vidste jeg at det fandtes, men ikke at alle kunne være med og hvor stor en forskel de rent faktisk gør for rigtig mange børn der har behovet. Jeg er meget imponeret og vil ønske for fremtiden at der kommer mere fokus på dette emne, både for børnenes skyld, men også for at skabe kontakt til endnu flere voksne der kunne ønske at melde sig som voksenven og blive en del af nogle fantastiske børns opvækst og liv.

Hvor meget kender du egentlig til Børns Voksenvenner? Kunne du mon finde på at melde dig som frivillig en dag? For de der ikke selv har børn eller måske bare større børn, må det være en gave at få lov til at komme så tæt ind i et andet barns liv – og føle at man gør en forskel.

Hvor kommer pengene fra? CBB har valgt at lade vores kunder bestemme. I 2013 har CBB-kunder med basisabonnement haft mulighed for at donere 6 procent af deres mobilregning til et godt formål, som gennem tale og kommunikation forbedrer menneskers livsvilkår i Danmark. Hver enkelt kunde kunne selv bestemme, hvilken sag de ville støtte. Men CBB-kunderne kunne også gøre noget andet. De kunne gå sammen om at pulje deres penge – og dét gjorde flere af CBB-kunderne. Faktisk i sådan en grad, at de i 2013 har sparet 200.000 kroner sammen under det fælles navn ”Talegaven”. Det er disse betroede midler, som jeg har en enestående chance for at være med til at fordele – derfor, et kæmpe tak til CBB og alle deres kunder.
(Du kan se meget mere hvis du kigger forbi CBBs facebookside.



Indlægget her er sponsoreret, 
men kun i den forstand at Børns Voksenvenner har modtaget en donation af CBB, 
jeg selv har intet modtaget, blot fået æren af at dele et godt budskab. 
                                               

Image and video hosting by TinyPic

2 kommentarer:

  1. Super at du har valgt børns voksenvenner de gør et fantastisk stykke arbejde ;-)

    SvarSlet
  2. Kære Camilla
    Tusinde tak fordi du vil donere kr. 10.000 kr. til Børns Voksenvenner. Det er vi meget glade for. Det giver os mulighed for at skaffe flere voksenvenner til vores børn på venteliste.
    Din indsats har også gjort, at vi er med i CBB mobil konkurrence om yderligere 150.000 – 175.000 kr.
    Vi håber, at du vil opfordre dine venner til at stemme på Børns Voksenvenner.

    Dit link til CBB Mobil talegave er desværre forkert. Det rigtige link kommer her:

    https://www.facebook.com/cbbmobil/app_169611263236538

    Rigtig god dag.
    Venlig hilsen
    Hanne Møller Borgstrøm
    Kontorassistent
    Landsforeningen Børns Voksenvenner
    Hvedemarken 18
    5492 Vissenbjerg
    hanneborgstroem@voksenven.dk
    Direkte 51 19 99 54
    Tlf. 35 36 01 26
    www.voksenven.dk

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D