onsdag den 17. juli 2013

"Hvorfor har man hår?" // Børnebog

"Henry ved meget om brandbiler, spaghetti og hår, men pludselig kommer han i tanke om noget han ikke ved: han tænker og tænker, men han ved ikke hvorfor man har hår! Hvorfor har man egentlig hår? Her får du en sandsynlig forklaring." 
Sådan lyder ordene på bagsiden af Ida Exner's nye børnebog, som vi har været så heldige at få lov at få!

Bogen henvender sig måske til de lidt ældre børn, fra seks års alderen og på.. Men Mynthe fangene faktisk mange af tingene vi læste og talte om efterfølgende. Og bagefter ville hun gerne sidde og kigge på de fine tegninger selv, imens hun smilede og læste højt for sig selv..
"henry er 5 år og skal klippes hos sallys frisærsalon" læser hun, og ganske rigtigt. "hans mor er frisør og farmanden er brandmand" .. "Mooooar den handler også om elefanter og pasta!" .. "gamle mennesker har altid kort hår, og så mister de det og så skal de i himlen"

Det er sjovt som børn husker og fortolker forskelligt. Den her bog har helt klart sat tankerne igang hos Mynthe, der efterfølgende har snakket meget om hår og især gamle menneskers hår og rødt hår!

Indlægget her er planlagt 
Jeg svarer på kommentarer mm. når jeg kommer hjem fra ferie :-)

 Indlægget er sponsoreret, ordene er mine egne
- Se min reklamepolitik her

Image and video hosting by TinyPic

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D