onsdag den 19. juni 2013

Ugens madpakker..





Ugens, måske knap så opfindsomme, madpakker. Jeg forsøger altid at tage udgangspunkt i aftensmaden, det gør det hele lidt lettere for mig og mere lækkert for Mynthe. 
Tirsdag er skovdag, der tager hele rød stue i skoven uanset vejret - så på tirsdage skal madpakken altid være lidt nem og håndgribelig - derfor oftest bare et par 'klappere', en agurk og lidt lækkert. 
Fredage er bål dag, der spiser de oftest ude over bål og hvis vejret er skidt laver de mad i køkkenet sammen. Så 4 madpakker ugentligt er lige til at klare. Vi er fortsat suuuper glade for vores nye børnehave - især Mynthe! 

Image and video hosting by TinyPic

14 kommentarer:

  1. Du er da en vildt sej mor, når du gør så meget ud af madpakkerne :) det gjorde min mor til dels også. Dog var hun på ingen måde så kreativ :) du giver mig god inspiration til når jeg engang får børn der skal have madpakke med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :-)
      Jeg er sikker på at du også kommer til at smøre skønne madpakker til dine fremtidige børn :)

      Slet
  2. Helt ærligt, så synes jeg godt nok det ser mere appetitligt og lækkert ud end, hvad jeg kunne have med på min egen madpakke i børnehaven! Det er en rigtig lækker idé med at genanvende aftensmadsrester - det sparer både på madspild og pengepungen og det skal man ikke kimse af :D Tak for endnu en herlig omgang inspiration!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtigt, penge spares og intet madspil - total win win :-)

      Slet
  3. Hvor ser det godt ud. Bare jeg kunne få mine piger til at spise sådan noget grønt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mynthe har heldigvis (7-9-13) altid spist hvad jeg har givet hende, og har heller intet imod salat til aftensmad og sådab, men ja - er også taknemmelig over det. Var selv et rigtig kræsen barn og så er det altså svært at lave spændende og varierende madpakker.

      Men igen, så længe børnene får god og sund kost så gør lidt grønt til og fra nok ikke det store ;-)

      Slet
  4. Sådan en madpakke vil jeg da også have, mums ;)

    //Emilie
    http://gravidmedlupus.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du en dag kommer forbi, smører jeg gerne en til dig :-D

      Slet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Camilla, endnu engang bukker jeg mig i støvet: Det kan godt være, at du kalder bloggen for et glansbillede, hvor kedelige detaljer og dårlige dage bliver luget væk, før de når ud til alle os, der kigger forbi. Men jeg vil virkelig gerne anerkende dig (og opfordre dig til at klappe dig selv på skulderen!!!) for, hvor meget, du gør - og hvor godt du gør det! Du giver livet farver med al din kreativitet, og jeg er helt sikker på, at du gennem alt du gør, giver Mynthe en oplevelse af, hvor højt hun er elsket. Den største gave, et barn kan få! Fx med dine fine madpakker... Jeg synes, du er SEJ!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak tak, den kommentar har gjort mig så glad og varm om hjertet som du slet ikke aner.
      Hvor er du bare sød, TAK!
      Sidder helt og smiler.. Tihii..

      Slet
  7. åh, hvor lækkert. Hvorfor laver du ikke en bog med de gode ideer, jeg er sikker på der mangler en ,der er så lækker.....tænk over det....

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde dig, tro mig tanken har da strejfet mig - meeeeeen... der er jeg vist ikke helt kompetent nok, desværre. Men mon ikke der burde findes en god madpakke bog på markedet? Vi må på jagt! :-)

      Slet
  8. på nummer 2 billede er der en "salat" med blandt andet bønner og gulerødder i, hvordan er den lavet? :-)

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D