torsdag den 2. maj 2013

Penselstrøg i forårs solen



Herhjemme har vi RET længe haft et tomt lærred hængende på min grå væg, eller.. i hvert fald nogle måneder! (og nej, jeg er endnu ikke færdig med det andet maleri - er stadig i tænkeboks) Men men men, idag skulle det være - eller altså, jeg er da kommet igang med at forme en baggrund så småt. Mynthe ville gerne være alene i børnehaven idag, og vi har aftalt at jeg kommer efter frokost - hvilket gav mig et par timer hjemme, med den skønne forårs sol bagende ind af vinduerne.

Det er helt rart at få udrettet noget, mine formiddage foregår ofte på langs - jeg er også ret flad idag, men jeg har sat mig for at jeg gerne vil have udrettet mindst én ting om dagen, om det så er at male, støvsuge, tømme opperen, handle eller sy, det er lige meget, bare så jeg har "en plan".. Det lyder skørt, men nogen dage kan jeg virkelig ikke og andre dage prioriterer jeg anderledes.. Nu prøver vi dette! Og ved I hvad, selvom jeg ikke lige magtede det maleri, så var det jo skønt da først jeg kom igang.. Og nu det alligevel ligger til tørre, kan jeg med god samvittighed lægge mig indtil jeg skal hente min prinsesse igen, OG være frisk til hende.


Image and video hosting by TinyPic

4 kommentarer:

  1. Det er nogle rigtig fine farver! Vil du ikke fortælle lidt mere om, hvordan du gør - en slags DIY på processen ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pernille,
      det kunne da være en god ide med en slags diy - det overvejer jeg lige næste gang jeg går igang med et billede :-)

      Men jeg klasker nu egentlig bare en masse malingklatter på et lærred hist og pist og maler så med en lille malerrulle - det er som regel sådan jeg får en hurtig baggrund frem.

      Slet
  2. Jeg syntes også de er rigtig fine dine billeder, og vil rigtig gerne vide om du påføre malingen med pensel eller hvad du nu bruger?
    Super hyggelig blog

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej jeanett,
      lige her har jeg brugt en lille malerrulle (ca. 12cm) bare for at få en hurtig baggrund med farve overalt. dernæst bruger jeg pensler mm. Men jeg bruger næsten altid en rulle først for at få en lidt mere ensartet og sammenhængende baggrund - men det er jo hvad man er til :-)

      Tusinde tak, dejligt at I følger med.

      Slet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D