onsdag den 10. november 2010

Blodbad hos Tandlægen


Oh skræk og ve for en formiddag!
Der er meget få ting jeg er bange for her i livet. Et tandlægebesøg er et af dem, eller.. nej, jeg er faktisk ikke bange for tandlægen, men derimod for de dersens skide instrumenter de bruger!!!
Nå for at gøre en lang historie enormt kort, så har jeg ikke været til tandlægen i ... lad os bare sige mange år, derfor havde farmanden så venligt bestilt en tid til mig i sidste uge til tjek som gik fint, og idag skulle jeg så have lavet en tandrensning.. Det er her angsten kommer snigende!
En tandlæge med yderst dårlig ånde kom luskende med sine forfærdelige instrumenter og ville ellers gå igang. For andre er det måske meget normalt med en tandrensting, men ihh noget forfærdelig stads jeg var blevet lokket ud i der. Av for den da! Og den der ståltråds-lignende pind er da nok bare den værste af dem alle.. Helt ubegribeligt at jeg rent faktisk stadig har tænder i undermunden, følte hun hev dem ud..

Nå men da hun så ellers ville igang med de elektriske og ekstra farlige instrumenter, så kunne jeg altså ikke være med længere, så jeg måtte have "No stress" og fuglekvidder i ørerne, som praktisk talt er alt andet end afstressende - faktisk har det nok nærmere den modsatte effekt!
Nå men hun kom igang med mig liggende der i stolen med kuldegysninger og spændinger over hele kroppen samtidig med at jeg kampsvedte - pludselig ændrer hendes ansigtsudtryk sig, og jeg mærker en varme i mit ansigt. Tak tak siger jeg bare, blodbad i hele rummet har jeg nærmest løst til at sige. I min mund, mit ansigt, sågar mit hår, og den stakkels tandlæge dame, hendes kittel, handsker og briller.. Skønno!
- Jeg er nemlig en af de få, mange tusinde danskere (mon man kan skrive sådan...) der trækker vejret forkert, nemlig igennem munden og ikke igennem næsen - hvilket forårsager kronisk tandkødsbetændelse. Ja, jeg vidste det godt, men tandlæge damen havde vidst ikke lige fået læst min journal inden hun gik i krig, hvilket så udløste vores fælles blodbad. Fantastisk - intet mindre!

Nå men.. Et par tandsten færre, en overordentlig grundig tandrensning, noget absolut ikke afstressende musik og et enormt blodbad senere er jeg nu hjemme igen, og kan glæde mig over at der er 6 LANGE måneder til jeg skal afsted igen..

Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Altså - hvis det der er dine tænder? Ja tak - de er f... flotte, så tandlægebesøg er jo absolut ikke et must hos dig... så tag du det bare roligt.. dine tænder er flotte!

    SvarSlet
  2. Godt kæmpet! Og smukke, smukke tænder :)

    SvarSlet
  3. Jeg syntes det er stærkt, at du kommer af sted. Jeg er tandplejer og laver MANGE tandrensninger...kender alt til de blodige af slagsens.
    Og du er endda klar over dit "problem". Når man mundånder (ja, det hedder det når man primært trækker vejret gennem munden og ikke næsen), så er der også forøget risiko for at få huller, så det er bare med at få lavet sine tandeftersyn...syntes dog hver 6 mdr. lyder lidt vildt, men det har de vel vurderet at der er behov for (ellers nogle virkelig flotte tænder du flasher på billedet!)

    SvarSlet
  4. Tak for de rosende og søde ord.
    Mine tænder, vil sige at det er et godt billede og at sort/hvid billeder altid gør ting pænere;)
    Jeg har skam også skæve, halvgule og sågar ødelagte tænder!
    Hos min tandlæge går man vidst bare hver 6 måned, det gør min kæreste i hvert fald også.

    Måndånder, tænk engang - anede ikke det hed noget. Men så ved jeg da det - og at man nemmere for huller, det har jeg dog heldigvis aldrig haft. Men tak for info:)

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D