onsdag den 25. juni 2014

To uger igen... // Arbejdsprøvning

Så tæt på og alligevel SÅ langt fra! Jeg har 2 uger tilbage af min arbejdsprøvning, "kun" to uger. Men puh ha, jeg er også ved at være brugt! Igår havde jeg lige et "break down" hvor det hele blev for meget, det hænger mig langt ud af halsen det hele, jeg kan ingenting overskue, jeg er skide sur og hvis ikke jeg hyler så sover jeg - eller omvendt! Helt ærligt. Jeg er SÅ glad for at være på børneafdelingen og får at føle jeg kan "bruges" jeg elsker det, jeg elsker at være igang igen, men det er altså virkelig hårdt at skulle presses ud i ting jeg allerede på forhånd ved min krop ikke kan. Arbejde to gange dagligt... én gang morgen, hjem og hvile og så møde igen... behøver jeg sige at jeg hverkan får lavet aftensmad eller sørget for aftenbad? Jeg er min kære kærestemand SÅ taknemmelig.
Jeg når selvsagt ingenting i disse uger og er meget fraværende for både familie og venner - jeg glæder mig til at få mit "liv" igen! Fremtiden byder (forhåbentlig) selvfølgelig også på job kombineret med familie liv, men der er det i de timer jeg er afprøvet i og derfor burde det være en mulighed og en realitet - ikke som nu hvor jeg er presset konstant for hele tiden at blive afprøvet i flere og flere timer.

Jeg kan se enden nu, og selvom det er skønt så er det også lidt vedmodigt... For hvad skal jeg så? Jeg elsker jo at være der! Ventetiden herefter kan forventes at være op imod et år.. Det er virkelig sørgeligt!
Jeg hader virkelig vores system, de gør det i hvert fald ikke nemt at være "syg" men ikke "syg nok" - jeg har altid sagt jeg gerne vil forsøge mig selv og arbejde i det omfang jeg kan, men nej, det er heller ikke nemt.

Systemer, regler, ordninger, og lidt flere regler og så en masse ventetid - velkommen som syg i det danske system - jeg krydser fingre for at denne arbejdsprøvning er god nok og brugbar, jeg har i hvert fald givet mig alt hvad jeg kunne - og at jeg går ind i mit sidste år, jeg har allerede ventet 4!

Beklager det sure opstød - det skal der altså også til indimellem.
Livet er ikke lutter lagkage - heller ikke bloggerlivet, selvom det ofte ligner et glansbillede er det snarere det helt modsatte! 

Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Det er simpelthen så hårdt, at komme igenne det system :/
    Men husk nu at lave en rimelig udførlig dagbog, mere eller mindre over hele døgnet, for du har også ret til et liv ved siden af jobbet, og det kan svært for andre, at regne ud, at man er sengeliggende, istedet for at vaske tøj, eller ta med over til naboen til en kop aftenskaffe :D
    Håber du kommer igennem hurtig :)

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt forstå det er hårdt. Hvorfor skal du arbejde to gange dagligt?
    Jeg vil håbe at du kan komme tilbage på børneafdelingen i en godt flexjob, som passer netop til det du kan holde til. Og jeg kan godt forstå, at ventetiden bagefter er træls, men du må ikke lade dig gå på. Det er livet for kort til. Se det som en mulighed for at have lidt ekstra energi til dig selv og dit barn. Og din mand :)
    Håber alt går din vej.

    SvarSlet
  3. Det er bestemt ikke nemt at være syg i det danske system, men hvor er det godt at høre du stadig har gåpåmod til at komme igennem arbejdsprøvningen, for det er uden tvivl meget hårdt for dig. Hold ud og så kan du snart se frem til noget der minder om sommerferie ;)

    SvarSlet
  4. Du SKAL brokke dig, - det er vigtigt at få luft og få renset sine tanker...Hvor er det en skam at vores system ikke virker, men hvad ved jeg om det, når jeg er "almindelig" (store anførelsestegn!!!!) og "bare" er fuldtidsansat.....

    energi og thumps up din vej!!!

    // Rikke //
    Mit element

    SvarSlet
  5. Sender dig en masse tanker og kan kun give dig ret i, at det er et indviklet og hårdt system.

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D