søndag den 24. februar 2013

Boller med æble, (næsten) uden mel



Mynthe og jeg plejer gerne at bage boller om søndagen, og hver gang forsøger vi os med noget nyt. Og altid efter lyst, og ikke efter en opskrift.

Idag forsøgte vi en lidt sundere udgave. Nemlig en dej næææææsten uden mel..
Lunkent vand og gær, knækkede hvedekerner, havregryn, græskarkerner og solsikkekerner, lidt ymer, en masse revet æble og en håndfuld mel til at binde det hele lidt sammen. Hæve hæve hæve, forme forme forme og hæve igen inden 20min i ovnen - og så ellers haps haps haps!
Dejen er en rigtig klisterdej og ret så umedgørlig, jeg formede med to ske'er, men jeg er nu nok også RET så sart med at få dej på fingrene.


Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Orv, de ser lækre ud. Hvordan blev resultatet?

    - Christina & Victor
    Vildbassen.blogspot.dk

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D