torsdag den 28. februar 2013

Abc leg, børn og bogstaver





Mynthe og jeg har fået en gave, vi har været så heldige at få lov at teste nogle skønne produkter fra ABC leg. En webshop spækket med lærrige og udviklende legetøj mm. til børn i alle aldre. De skaber produkter der for leg og læring til at gå op i en højere enhed, også for børn der har lidt vanskeligere ved tingene end andre. Og findes der noget nemmere end at kunne købe sit legetøj online

Mynthe er jo ret så vild med bogstaver, så derfor var det jo selvfølgelig det helt oplagte valg. Malebogen er allerede et mega hit, hun farver og øver sig i at tegne bogstaver. Større børn ville formegentlig få mere ud af malebogen, men den hitter nu altså også big time hos Mynthe!

Computerspillet, abc-cd, et super godt og lærerigt spil til de mindste. Spil er måske så meget sagt da det egentlig bare går ud på at du lære bogstaverne at kende, deres lyde og at kende dem i en mængde med andre bogstaver. Barnet får ris og ros undervejs som det klarer bogstaverne. Der er forskellige sværheds niveauer således at alle børn kan lege med. MEN, vi lever jo altså i en ret 'high tech' verden (lige nu til stor sjov for mor her), for Mynthe trykker lys på skærmen og forstår ikke at der ingenting sker - musen mor, hvad er det? Dén mus er altså svær at bruge for en pige på 3, men nu var det også første gang - mon ikke hun hurtigt lærer det? I hvert fald hitter spillet også hos Mynthe og hun skrald griner når bogstavernes lyde udtales. 

Genialt spil, lidt kedeligt for mor og far måske, men virkelig lærerigt for børnene. Dog tror jeg at det kræver barnet er en smule glad for bogstaver og en god portion tålmodig fra forældrenes side. 
Mynthe har allerede proklameret at hun altså gerne vil have spillet med hjem til sin far i weekenden, "for mor, så kan jeg lære far hvordan bogstaverne ser ud" Og ja, min skat, det er da lige det du kan! 



Jeg har modtaget dette produkt som en gave, 
for at teste og anmelde det, mine meninger og 
holdninger er helt og aldeles mine egne..."
- Se min reklamepolitik her

Image and video hosting by TinyPic

1 kommentar:

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D