onsdag den 30. januar 2013

Aftensmaden - Blomkåls pizza



En nylig fundet kærlighed. Pizza, men uden dej - Og nu tænker du sikkert "ej?!" men JO, det er faktisk ret så lækkert. I sidste uge eksperimenterede nogle veninder og jeg for første gang, siden har jeg set det en del gange rundt om på nettet og dag forsøgte jeg så med min egen 'blomkåls-pizza' dog med en del andre indgredienser. Lidt ala LowCarb opskriften faktisk. 

Bunden består af 1 lille blomkålshoved, 1 kæmpe pastinak, 2 gulerødder og 5 små æg, en håndfuld revet ost, salt, peber og oregano. - Bland det hele og vælt det derefter ud i en bradepande beklædt med bagepapir. Og bum, ind i ovnen i 25min.
Derefter smørrer du bunden ind i et godt lag pizzasovs, lav den evt selv, men jeg var altså doven (!!) fyld den som du ønsker og tilbage i ovnen igen til den bliver lækker gylden. ca 10-15min.
Vores fyld idag bestod af revet ost, børnevenlig skinke, tomatskiver og godt med ruccula. 

Og NEJ, du skal ikke sammenligne den med den lækre italienske stenovns pizza du henter hos den lokale om søndagen, denne er en meget sund udgave og skal nok egentlig helst ikke sammenlignes med pizza overhoved. Men lækkert er det nu, og Mynthe synes også det smagte skønherligt! 

Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Lyder ret spændende - kan man mon bruge andre slags kål, i stedet for blomkål? Tænker hvidkål eller spidskål.

    SvarSlet
  2. Lisa: sagtens! Det var min opskrift vi brugte til blomkålspizzaen, men jeg laver den normalt af hvidkål, persillerod og gulerod! Mums :-)
    Pernille

    SvarSlet
  3. I totally love that you also put carrots and parsnip in the bottom and not just cauliflower! It certainly looks super tasty!

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D