onsdag den 5. december 2012

Kreativ julekalender for børn # 5

5. December - Julekugle med håndaftryk 

Du skal bruge:
 Julekugler, (jeg har altså bare købt dem i Tiger, 5 for 20,-) hvid maling, en svamp, og andet maling. 
(her kan du bare bruge hvad du har i gemmerne)

Først dupper du den hvide maling overalt på barnets hånd
(et lille fif.. afprøv lige 'aftryk' metoden med dit barn et par gange UDEN maling - ikke alle børn fanger den med det samme, host host, godt vi have flere at øve på!) 

'Tryk og slip' 
Måske skal du lige hjælpe tommelfingeren på vej 

 Så skal aftrykkene lige have lov til at tørre 

Maling til ansigter, hatte, knapper mm.
Vi brugte bare helt alm vandmaling, dog uden så meget vand 

Og så er det ellers bare med at pynte 

Her ses Mynthes fine forsøg på knapper og hatte, det kan altså godt være ret svært når man kun er 3 år 

Her ses mit forsøg.
Ganske simpel kreativitet, og hjælpes man ad kan det blive rigtig fint - jeg tænker at lave en ny kugle, hver jul fremover, så vi kan følge håndaftrykket der vokser

Image and video hosting by TinyPic

8 kommentarer:

  1. Det er godt nok en skøn ide! Tak for den :)

    SvarSlet
  2. Super sjov idé - den tror jeg vi vil prøve ;)

    Husk min julekalender på SuperPrinsessen.dk

    SvarSlet
  3. Er altså helt VILD med din kreativ julekalender og ærgrer mig over at min søn ikke er noget ældre så vi sammen kan lave alle de fine ting du viser frem - men det må jeg jo have tilgode :-) Så fine julekugler og så personlige :-)

    SvarSlet
  4. Det er da bare en super god ide! Og noget som de fleste aldersgrupper kan være med til... Synes også det er fint at man måske ikke lige ved første øjekast kan se at snemændene er lavet af fingeraftryk :)

    SvarSlet
  5. Ej det var skisme smart! Den skal da afprøves på drengebarnet til næste så, så kan han nok bedre finde ud af det. Vil helst ikke, at han stjæler kuglerne og ikke vil give dem tilbage igen ;)

    SvarSlet
  6. Sike en sød idé :)
    Hvis du mangler en julegave til Mynthe, så kig forbi min give away på min blog.

    SvarSlet
  7. super fed ide!! Tak for tippet :D

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D