lørdag den 1. december 2012

Kreativ julekalender for børn # 1

1. December - Juletræ af barnehånd med pynt 

Du skal bruge: 
Et papir af en art, en knap el. lign. til stjernen, grøn maling,pensel/svamp, paliet pynt, lim og ikke mindst en barnehånd (limen glemte jeg på billedet!) 

Kom maling på barnets hånd, (og nej, vi har altså ikke købt dyr dyr fingermaling, blot SG's billige, den blev vasket hurtigt af, så mon ikke det går..) 

Start med et aftryk øverst midt på papiret - husk plads til en stjerne, 
dup hånden med en lille smule maling efter hvert tryk 

Sæt derefter aftryk til hver side, mere og mere for hvert aftryk, så det formes som en slags trekant - juletræ med grangrene af 'fingre'   

Efter tørring. er det klar til pyntning - her findes jo et hav af muligheder,
vi valgte små paliet stjerner sat fast med glimmerlim 

Vælg en lim og noget pynt barnet selv han håndtere 

Voilá - et styks juletræsmaleri
absolut ikke det kønneste, men med sin helt egen charme - jeg elsker alt lavet med en børnehånd. Mytnthe er mægtig stolt og synes det var helt fantastisk, at vi har lavet træet af hendes hænder

Image and video hosting by TinyPic

9 kommentarer:

  1. Det er da også helt fantastisk! Skide sødt :)

    SvarSlet
  2. Jeg synes det er skønt ! ! !

    SvarSlet
  3. Så fint. Julekortet til Dagplejen er reddet :)

    SvarSlet
  4. Super idé! Tak for den :) Jeg syns nu træet er rigtig fint :)

    SvarSlet
  5. Ethvert barn vil elske det og finde ud af det. Synes også en god ide med sådan en julekalender :o)

    SvarSlet
  6. Rigtigt sødt juletræ. jeg synes Mynthes juletræ er et super flot et.

    SvarSlet
  7. Ej hvor er det fint!! Jeg er rigtig glad for alle dine gode idéer. Der er virkelig nogen guldkorn :-)

    SvarSlet
  8. Tusinde tak - Og ja, det kunne være en god idé til et julekort.. Men ellers følg med, der kommer andre julekort idéer senere hen ;-)

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D