torsdag den 19. juli 2012

Amagerhylde i forvandling og lidt om istandsættelse og maling



For længe siden, som i flere år, købte jeg denne gamle amagerhylde på et loppemarked til en flad 20'er. Mange gange har jeg været ved at skille mig af med den eller forære den væk, men hver gang har jeg alligevel ikke kunne nænne det. Og sikke et held! For den passer perfekt ind på Mynthes værelse nu, over hendes seng. Men brun? Ej vel, så nu bliver den en fin fin sart pastel lilla, er syg med farven, den er så forsigtig og fin.

Nå, men så noget helt andet. Jeg er tit blevet spurgt mht til malerarbejde med gamle møbler og andet, sættekasser og lign.
Altså, jeg er jo ret doven og ekstremt nærig anlagt. Så alt det der med at slibe ned og grunde, dét gider jeg altså ikke og gør det derfor meget sjældent. Jeg vælger altid den nemme og billigste løsning. Jo jeg ville da gerne have råd til de bedste malinger med flot glans og sådan, men ja.. jeg prioriterer nok bare de få penge jeg har anderledes. Så herhjemme bliver næsten alt malet med små farveprøver, man får 0,5L for 25kr. og hvis man maler et par gange eller 3, dækker det lige så fint som hvis jeg havde grundet først, alt afhængig af hvad det er, får det lige en omgang spray lak til sidst.
- Ja ja, en lidt sløj udvej, men helt ærligt? Dovenskab og nærighed længe leve :)

Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Super fedt, jeg står nemlig for at skal have malet min amagerhylde, og jeg har tænkt og tænkt hvordan jeg mon skulle gribe det an... Jeg vælger simpelthen din model, så tak for gode råd (jeg er nemlig også både doven og nærrig :))
    Ps. hvad for noget lak bruger du?
    kh Katrine

    SvarSlet
  2. Sikke en god idé med lak til sidst. Det har jeg aldrig overvejet. Jeg er også lidt nysgerrig omkring hvilken lak, du bruger (og kan anbefale):-)

    Flot hylde. Mynthe er en heldig lille-stor pige:-)

    SvarSlet
  3. Kender det SÅ godt! Vi har efterhånden ret mange farveprøvespande stående med lidt rester i.... men det er så dejligt nemt, når man lige finder den der loppehylde, der skal have et lag maling :-)
    Psst: Jeg er lige så doven som dig.... minimal nedslibning og ingen grunder!

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D