tirsdag den 15. november 2011

Selvmedlidenhed!

Nøj et grimt ord, egentlig et ord jeg hader – men lige nu, sådan som jeg har det, så passer det vidst egentllig desværre meget godt! Æv hvor har jeg ondt af mig selv fortiden..
(På forhånd undskyld for en masse brok)
Jeg ved godt at efterårets mørke og kulde spiller en stor rolle, men for filen! Hvorfor er det lige der ikke er nogen der har fortalt mig hvor hårdt livet som enlig mor egentlig er? Altså, troede ligesom jeg klarede det ret  godt, hvorfor vælter det hele så nu?
Jeg har absolut intet overskud what so ever, jeg orker ikke at vaske, lave mad, støvsuge – ja sågar at gå i bad, føler jeg ikke at jeg har overskud til! Jeg er træt hele tiden og går med en konstant dårlig samvittighed hængene over hoved, ikke så meget overfor andre, faktisk mest mig selv! Hvor svært kan det lige være tænker jeg, tag dig sammen! Men det er sgu’ desværre ikke så ligetil. Det der med at passe sin skole, klare  indkøb, huslige pligter mm. samtidig med at man har en klattet datter der ikke sover i løbet af dagen, indimellem heller ikke om natten og derfor synes det er sjovere bare at græde og være utilfreds dagen lang, det er satme sværere end som så! – jesus, det tager livet af mig! Føler slet ikke at jeg slår til, og når pigebarnet er lagt om aftenen er jeg så udmattet at jeg dårligt kan overskue at smide mig på sofaen..

Jeg har så mange gode intentioner omkring mit liv og min fremtid, men synes indimellem det hele virker ret så uoverskueligt og fandens langt væk.
Hvor var det lige mit liv og den dersens livsglæde blev af? Æv, som i virkelig ÆV!

Mynthe sover, og jeg burde jo egentlig gå ud og tage den opvask der efterhånden har stået omkring en uges tid, ja ja, kaotisk er hvad der er herhjemme lige fortiden!
Men mon ikke det snart vender? Det skal det fandme!
Jeg tror faktisk at det er første gang at jeg direkte glæder mig til at Mynthe skal til Farmanden i weekenden, jeg skal sove, sove oooog sove! Ej, jeg skal faktisk hjælpe med flytning, lave dåbskage og til barnedåb – Men vigtigst af alt håber jeg at lidt kvalitetstid med kæresten min, kan give lidt overskud til de der energidepoter, man har da lov at håbe.

Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Efter nu tre dage som "alenemor" (min mand er i udlandet i forbindelse med sit arbejde) kan jeg VIRKELIG godt sætte mig ind i hvordan du har det. Det er bare vanvittigt hårdt at stå med det hele selv - hente, bringe, købe ind, lave mad, rydde op, vaske tøj. Jeg må sige, at jeg har kæmpe stor respekt for dig og alle andre, der klarer det mere end tre dage ad gangen!

    SvarSlet
  2. Forstår dig så godt. Tror vi er mange som til tider føler nøjagtig som dig.
    Håber du får en rigtig dejlig weekend med kæresten din.
    Mvh Mette

    SvarSlet
  3. Ja, det er skikkelig heftig å være alenemor. Jeg er alene annenhver uke med mine to små, da mannen arbeider på havet. Dersom det er noen trøst er det støv i krokene, flere dager gammel oppvask, overflylte skittentøyskurver og meget lite overskudd til annet enn å ligge på sofaen når ungene er lagt her også...
    Ha en riktig fin helg med kjæresten din, og ta vare på deg selv!

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D