tirsdag den 22. november 2011

"Mynthe lille ooooarm moar"

Dengang jeg var barn og skulle puttes, pakkede min far mig altid ind som en lille orm - med dynen godt pakket rundt om mig så jeg hverken kunne bevæge arme eller ben. Især om vinteren var det et hit, når man skulle i seng til en kold dyne, så fik man hurtigt varmen.
Nu er jeg selv begyndt at gøre det med Mynthe, og hun elsker det. Nu er det en fast del af putte ritualet at hun skal pakkes ind som en lille orm, og glemmer jeg det - kalder hun og husker mig på det. "Mynthe lille ooooarm moar"..

Image and video hosting by TinyPic

6 kommentarer:

  1. Årh, det kan jeg godt huske...hjemme ved os var det bare "fuglerede" til fødderne :o). Hyggeligt at føre det videre...måske det også skulle prøves herhjemme...

    - skøn blog i øvrigt, glæder mig til at følge med ;o)

    SvarSlet
  2. Åhhh hvor skønt, kan næsten hører hende kalde. De er bare så skønne i den alder lige nu, hvor der sker så meget, også sprogmæssigt med nye ord hver dag.
    Kh

    SvarSlet
  3. Hvor er hun kær. Min far gjorde akkurat det samme ved mig da jeg var lille. Sjovt. Skal mynte ikke snart ha siderne af hendes tremmeseng.

    SvarSlet
  4. Dejligt :)

    Kig evt. forbi min blog og deltag i konkurrencen om et valgfrit stykke tøj.

    SvarSlet
  5. Dét gjorde min far også og jeg ææææææælsgede det! Men mine børn ? - de nægter og bliver sure, hvis jeg gør det. Utaknemmelige skarnsunger....... ;o)

    SvarSlet
  6. Jeg kan også huske hvordan jeg elskede det, Mynthe elsker det også - men i nat vågnede hun så kl 03 og sad fast i dynen.. tihii.. skøre unge!

    Siderne i tremmesengen, åh ja, jeg har haft tanken men Mynthe elsker sin lille hule i sin seng og kan ligge der flere timer før og efter sovetid.
    Så siderne bliver på så længe som muligt, det er ifølge Lola Jensen også en ret god idé for at give barnet lidt ekstra tyghed og det tror jeg Mynthe har brug for lige nu her med alle de ting der har været foregået i hendes liv på kort tid :)

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D