tirsdag den 5. april 2011

Børnesko.. - Bisgaard vs. Ecco?

Billeder fundet på Google


Jeg er i vildrede. I syv sind. Mynthe og jeg har kigget på sko idag. Mynthe var i hopla og elsker allerede nu at prøve sko og kan sagtens selv sige hvilken farve hun synes er pænest - hvilket er sølv! (og helt ok med moren) Men for filan da en jungle. 
Mynthe har meget små fødder, men de er seriøst brede og ultra tykke. Og det gør det desværre RET svært at finde sko der sidder super duper! 
Angulus og Bundgaard er udelukkede, Adi og Elephant duer heller ikke. 
Så lige nu står valget imellem disse to på billedet, Bisgaard og Ecco! 
(hendes efterårssko var Ecco)

  • Bisgaard'en til 699,- er ret stiv i det som svenskerne siger de skal være, de sidder super fint på hendes fod men er lidt stamme at få på. Jeg kan super godt lide at gummien foran går op over snuden og beskytter lidt. 
  • Ecco'en til 550,- vejer ingenting og er rimelig let at få på. Den sidder godt og er ikke så stiv og formstøbt, men alligevel støttende nok som danskerne godt kan lide det. Den virker ikke helt så slidstærk som Bisgaard'en og er også en lille smule mindre i størrelsen. 


Har I nogen erfaringer med mit dilemma?
I så fald nogen kommentarer så modtager jeg dem med kyshånd :)

Og hvad med sandaler? Hvad køber i til jeres små poder..?
Havde egentlig forelsket mig i nogle søde guldsandaler fra Angulus, men nej. de passer ikke og Mynthe synes absolut ikke at de var pæne. Bestemte dame.
Ekspedienten idag forsøgte at lokke mig med disse Fuchsia Lite, også fra Ecco.


Image and video hosting by TinyPic

15 kommentarer:

  1. Mine piger, har små tykke fødder, og en ret høj vrist, hvilket har gjort at det er stort set umuligt "bare lige" at købe et par sko til dem. Især sandaler har været et stort problem, og der har Ecco altså bare været vinderen hver gang, og har ikke fortrudt en eneste gang. Så jeg siger ECCO :)

    Rikke

    SvarSlet
  2. Ecco er klart de sko som sidder bedst på min søn.. nærmest alle hans sko/sandaler og vinterstøvler har været fra Ecco. Har undervejs forsøgt mig med bundgaard, biisgaard og Primigi, men ingen var gode til ham!
    Senest har jeg netop købt sandaler fra Ecco (den model du viser, men i den brune drenge farve).

    Jeg ved faktisk ikke helt hvordan min søns fødder er.. umiddelbart tror jeg faktisk de er lidt smalle i det (mener også jeg har hørt at Ecco er smalle/normale i bredden).
    Primigi var hvertfald for brede til ham i de sandaler han prøvede forleden!

    Jeg synes alle de ting vi har haft fra Ecco har holdt super! Oscar havde nogle forårssko sidste år som ligner dem du viser (fra Ecco), og de holdt altså til lidt af hvert, og der går gummiet også en lille smule op, så det tager det værste slid fra scooterkørsel o.lign :D

    alt i alt er jeg nok med på Ecco holdet!

    SvarSlet
  3. Min datter har vist en ret "normal" fod hvis der er noget der hedder det. Bare en meget stor fod med utrolig lange tæer. ;-) Vi har købt de Bisgaard du viser, bare i pink. Vi har været super glade for Bisgaard. De har været slidstærke og vores datter har været glad for at have dem på. Og så har vi købt Angulus sanddaler, i guld med spænder. Så fine, måske dem du havde kig på?

    SvarSlet
  4. Som gammel sko-designer siger jeg også ECCO !
    Der ligger så meget i deres pasformer, som de små ikke selv kan ytre sig om. Og så er de gennemarbejdede... de udfører teste af deres produkter, og har en seriøs egenproduktion af alle de dele der indgår i skoene, bl.a. bare deres gummiblandinger er der store krav til..
    De ved alt om fodens ergonomi, såeee.... ECCO ECCO ECCO !

    SvarSlet
  5. Min datter har haft begge mærker - valget for os faldt på de to mærker da hun er hypermobil i fødderne og skal have god støtte i hælen. Og ja, så var Ecco de eneste som vi kunne få i snørresko som de første sko.

    Angulus har vi haft som sandaler, også fordi de er faste i hælen.

    SvarSlet
  6. Jeg ville også gå efter Ecco. Trunten har også tykke fødder, eller en meget høj vrist. Bisgaard er alt for stramme til hende, måske også til din Trunte?

    SvarSlet
  7. Vi har lige købt Ecco til Frida, samme som dem du vise, bare i lilla. De er rigtig lækre:)

    SvarSlet
  8. Hej jeg villel vælge Bisgaard eller RAP. Min datter har smalle fødder - men er bred ude ved tæerne (så ballarinaer er no go) - Både Bisgaard og RAP er brede ude i "tåen" mens vores oplevelse med ECCO har været at de er for smalle med tid, og derfor ikke særlig gode at vokse i (for lidt plads til tæerne.
    Håber I finder de rige sko ude i junglen.
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
  9. skulle have stået rigtige sko :-)

    SvarSlet
  10. Her hjemme er vi også stor fan af ECCO til begge unger. De har god pasform og holder til lidt af hver, storebror passer absolut ikke på sine sko ;) Men har ikke prøvet Bisgaard, så kan ikke sammenligne dem.

    SvarSlet
  11. Ecco er også vinderen her hjemme og har faktisk lige stået og skulle vælge sko til min søn i dag, og der faldt valget endnu engang på ECCO

    SvarSlet
  12. Jeg vil også gå med en Ecco, selvom jeg tit har savlet over Bisgårds modeller. Du skriver selv, de er blødere og nemmere at få på, vigtige ting, synes jeg. De skal nok holde, og snart er det sandalsæson. Der skal jeg selv ud og investere ordentligt, da vi ellers tidligere har købt Bilkas Fuzze, pæne og ok, men ikke særlig holdbare....(min datter er 3)

    SvarSlet
  13. Tusinde tak for alle jeres kommentarer..
    Det lader til at der bliver stemt mest for Ecco! Faktisk er det også det jeg hældte mest til, selvom jeg synes de andre er pænere - så tror jeg at Ecco'en er den bedste for Mynthes fod. Vi må ned og prøve dem igen!

    SvarSlet
  14. Jeg vil så gerne Bisgaaard - men her bliver valget lagt på ECCO også. De er gode til min pige - (og mor og far er også vilde med dem ;))

    SvarSlet
  15. Bisgaard har været yndlings skoene herhjemme i 4 år, men nu er hun pludselig gået fra en ekstrem smal fod til en bred fod, og så dur Bisgaard desværre ikke mere. Så nu er det stort set kun Angulus hun kan bruge, så der bliver sandalerne også fra i år :)

    Jeg forstår bare ikke hvorfor I bliver anbefalet Bisgaard og Ecco hvis hun har en bred fod, for de er jo til smalle fødder?

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D