fredag den 3. december 2010

Når savnet er ekstra stort..

..og tårerne presser på, (læs; vælter ned af kinderne) så er det nu alligevel dejligt af vide at vores Basse har det dejligt. Jeg skrev i et tidligere indlæg om vores hjertesorg. Den er der endnu, men nu har vi så småt lært at leve med den. Ingen tvivl om at valget vi har truffet har været det rigtige - men for dævlen da, hvor er det bare mega hårdt og hvor har jeg bare fortrudt mega mange gange!
Mynthe fik lov at beholde Basses yndlings bamse med hans halsbånd på, og på hendes værelse har hun et billede af ham - det går hun ofte rundt med og siger "Baa" - det er i sådan et øjeblik jeg liiige må synke en ekstra gang!

Men når alt kommer til alt og jeg ser det fra en lidt mere fornuftig side, så er det, det bedste for alle parter - især Basse. Han nyder livet og elsker sit nye liv i fulde drag.

Vi har rigtig god kontakt og de sender ofte en masse billeder og fortæller historier om deres hverdag.
Basse har fået en lille kæreste, Bella, naboens hund. Han er begyndt til hundesvømning og lydighedstræning og får bare alt den opmærksomhed og alt det kæleri han fortjener. Hans nye Mor og Far gør alt for ham, præcis som vi ønskede det for ham, og jeg er SÅ taknemmelig over at det er netop Dem der har overtaget min hund.

Billedet er et de har sendt her til aften - Basse i hans egen gamle kurv.

Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Åh hvor er det trist. Kan godt forstå det gør ekstra ondt, når I kan mærke Mynthe også savner:-(
    Kram!

    SvarSlet
  2. Uha søde ven! Det er bare så trist selv om der er en fornuftig grund til at Basse bor hos de andre nu!
    Jeg har mistet fem hunde, da jeg var barn. Altså ikke på én gang. Vi begravede dem hjemme, så vi havde en lille gravsten, som vi børn selv fandt. En af mine venner ( en bandit ;)) huggede aflagte kranser og blomster på kirkegården og mens min bror sang temaet til nord og syd fik hunden en statsbegravelse. Jeg ved godt, at Basse ikke er død! Men det er jo lidt det samme.
    KH
    Anne

    SvarSlet
  3. Når savnet er størst, er minderne bedst.
    Det er så rart, I har god kontakt og ved, at Basse har det rigtig godt, selvom det også er svært.
    Knus Louise

    SvarSlet
  4. Jeg syns det lyder som om Basse er kommet et helt fantastisk sted hen, det er da fedt for ham at de gør så meget for ham! Jeg kan godt forstå i savner ham, men jeg syns også det er flot, at i tog den rigtige beslutning!
    Kram

    SvarSlet
  5. Jeg ved præsice hvordan du har det!
    Vi fik en lille hund for et halvt år siden, og vi troede virkelig vi var klar til endnu en lille nu da drengen er blevet 2år. Men ak og ve vi havde vist glemt hvor meget tid en lille vovse tager,og så er han bare en energi bumbe. Vi elskede hans natur og hans legesyge sind, men vi kunne også mærke på ham at han slet ikke blev aktiveret nok. Han er nu kommet videre til en familie med to store drenge der begge kan gå tur med ham! han får 6ture om dagen og skal starte til træning efter jul. jeg er bare så glad for at han har det rigtig godt, men nej hvor er det hårdt at drengen kalder på ham hver gang vi er en lille hund på gaden!!!
    jeg ved at han har det godt og har hørt alle de sjove historier fra hans nye familie så jeg fortryder indet, men savner ham gevaldigt!!!!
    Jeg håber at I kan glæde jer over at i har taget det rigtige valg. Alt godt til jer

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D